کد خبر : 1204
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آوریل 2019 - 10:10

اعتبارات پروژه‌های راهسازی استان اردبیل ۲ برابر شد

اعتبارات پروژه‌های راهسازی استان اردبیل ۲ برابر شد معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با ابلاغ قانون بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی اعتبارات پروژه‌های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه راه نسبت به سال ۹۷ صد درصد افزایش پیدا کرد. به گزارش صدای مغان

اعتبارات پروژه‌های راهسازی استان اردبیل ۲ برابر شد


معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با ابلاغ قانون بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی اعتبارات پروژه‌های ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه راه نسبت به سال ۹۷ صد درصد افزایش پیدا کرد.


به گزارش صدای مغان به نقل از تسنیم، علی یوسف‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های راهسازی اردبیل اظهار داشت: با توجه به پیوست یک قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی که با تلاش شبانه‌­روزی استاندار اردبیل، مدیرکل برنامه و بودجه استان، مدیرکل راه و شهرسازی و حمایت همه­‌جانبه مجمع نمایندگان استان محقق شد اعتبارات پروژه‌های ملی این اداره کل در حوزه راه امسال به نسبت سال ۹۷ دو برابر شد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آن علاوه بر تسریع در تکمیل و بهره‌­برداری از پروژه‌­های در دست اجرا، شاهد شروع قطعات جدیدی از توسعه راه‌های استان خواهیم بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از جمله این پروژه‌ها احداث باند دوم اردبیل به مشگین‌شهر است که با وجود مطالبات سنگین پیمانکارپروژه که قرارگاه خاتم ­الانبیا بوده هماهنگی‌­های لازم برای بهره‌­برداری از ۱۸کیلومتر دیگر از این محور برای سال ۹۸ انجام گرفته و امیدواریم با تخصیص کامل اعتبار مصوب شاهد بهره‌­برداری بیش از توافق صورت گرفته نیز باشیم.

یوسف‌زاده از دیگر پروژه‌­های در دست اجرا را پروژه پارس‌­آباد به سربند به طول۲۰ کیلومتر برشمرد و بیان کرد: پروژه پارس­‌آباد به سربند توسط دو پیمانکار در حال اجرا بوده و تلاش می‌شود که بخشی از این محور امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: با وجود واگذاری محور بیله‌سوار به گوگ‌­تپه به طول ۵٫۷ کیلومتر به پیمانکار برای تبدیل به چهارخطه، متاسفانه به دلیل وجود تاسیسات زیربنایی در حریم قانونی راه و عدم همکاری مناسب سازمان‌ها امکان شروع عملیات اجرایی محقق نشده و پیمانکار پروژه با تامین بخشی از مصالح اجرایی پروژه منتظر رفع موانع موجود اجرایی است که با پیگیری‌­های صورت گرفته امیدوارم در آینده نزدیک با جابه‌جایی تاسیسات بستر جاده بازگشایی و عملیات اجرایی این محور نیز شروع شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه احداث باند دوم ورودی گرمی نیز به طول ۵ کیلومتر در مرحله روسازی بوده که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات تکمیلی آن نیز شروع خواهد شد، افزود: احداث محور رضی به امیرکندی به طول ۸ کیلومتر با عنوان حذف مقطع پرتصادف با مشخصات بزرگراه با عنوان واریانت برگ چایی نیز خارج از جاده موجود که اکثر قسمت‌های آن در مرحله روسازی بوده در دست اجرا است که امسال تکمیل و در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

وی در مورد حد فاصل سراهی صحرا – گرمی – بیله­‌سوار– پارس‌­آباد نیز اظهار کرد: قطعاتی از این محور مطالعه شده و قطعاتی نیز در مرحله مطالعه و یا برگزاری مناقصه جهت تبدیل به بزرگراه است که برای قطعاتی نیز مجوز برگزاری مناقصه از وزارت متبوع اخذ و در مرحله برگزاری مناقصه بوده که پس از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

یوسف‌زاده بیان کرد: در منطقه جنوب استان نیز محور اردبیل به سرچم به طول ۳۵ کیلومتر در دست احداث بوده که ۱۵ کیلومتر آن در سال گذشته و قبل از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تلاش می‌­کنیم امسال نیز حداقل ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌­برداری برسد و ۲۵ کیلومتر دوم از این پروژه نیز حد فاصل کیلومتر ۳۵ تا ۶۰ در مرحله واگذاری به پیمانکار است که به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی این قطعه نیز شروع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از دیگر پروژه‌­های در دست اجرای این اداره کل احداث راه اصلی کلور به درام است که فعالیت­‌های خوبی در این پروژه صورت می‌­گیرد و علاوه بر عملیات خاکی، ابنیه فنی و روسازی مسیر تا یکی دو ماه آینده دو دستگاه از پل‌های خاص پروژه نیز تکمیل و سبب تسهیل تردد هم برای پیمانکار و هم برای مردم منطقه که همزمان با اجرای پروژه تردد از راه دسترسی پروژه برای آنان فراهم شده است، خواهد بود.

وی با اشاره به رانش در مسیر کوثر به خلخال افزود: با توجه به ضرورت تسریع در بازگشایی این مسیر عملیات خاکبرداری پروژه در فصل زمستان انجام گرفته و در حال حاضر شاهد احداث ابنیه فنی پروژه و آماده‌­سازی مسیر برای عملیات خاکریزی و روسازی هستیم و پیمانکار نیز تمام توان خود را بری تسریع در تکمیل و بهره‌­برداری از پروژه به کار گرفته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.